Международно проучване за преподаването и ученето в Европа и извън нея.

1233

Преподаване и учене в Европа и извън нея. Резултати от международно проучване проведено от Организация за икономическо сътрудничество и развитие OECD.

Повече от една трета от учителите от Европейския съюз работят в учебни заведения с недостиг на квалифициран персонал и почти половината от училищните ръководители отбелязват липсата на учители за ученици със специални образователни потребности. Почти 90% от учителите в ЕС саудовлетворениот работата си, но 81% вярват, че тяхната професия не е правилно оценена в обществото.Дори учителите, които са подходящо квалифицирани за упражняване на тяхната професия не винаги имат подкрепа в началото на тяхната кариера.

Това са част от изводите от международното проучване върху преподаването и ученето “The Teaching and Learning International Survey “ TALIS осъществено през 2013г. от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие.

Изследването как учителите възприемат условията на професионалната си кариера, се основава на отговорите на 55 000 учителя и училищни ръководителя в прогимназиите в ЕС . То събира мнението на учители от 19 страни в региона на ЕС и 15 други страни извън Европа: Белгия, Кипър, Дания, Естония, Финландия, Франция, Италия, Холандия, Полша, Португалия, Великобритания, Румъния , Испания, Швеция, Словакия, Унгария, Сърбия, Израел, Япония, Южна Корея, Мексико , Абу Даби и др .

Докладът с резултатите от TALIS бе официално представен на 25 юни в Токио по повод 17 семинар на OCSE/ Япония и неофициална среща на Министрите на образованието.

„ Някои от изводите направени от изследването на TALIS са мотив за безпокойство за бъдещето на професионалната кариера на учителя. Освен ако държавите-членки не предприемат мерки, за привличане и задържане на най-добрите учители, постигнатия напредък за подобряване на качеството на преподаване в Европа ще бъде компрометиран. Комисията е готова да помогне на държавите-членки да разработят политики и мерки, които да направят учителската професия по-привлекателна “ заяви Андрула Василиу , европейски комисар по образованието, културата, многоезичие и политика за младежта.

 

Заключения от проучването TALIS засягащи ЕС и препоръките на Европейската комисия.

ü  Според училищните ръководители, 36 % от учителите в ЕС работят в училища с липса на квалифициран персонал.

Препоръка на Комисията: държавите-членки следва да въведат дългосрочни стратегии, насочени към привличане и задържане на най-добрите учители. Сред възможните действия, консолидирането на програми за обучение на учители, изучаването на пътища и перспективи за професионално развитие и израстване в кариерата основани на прозрачни критерии.

 

ü  Около 40% от ръководителите на учебни заведения (особено в Португалия, Полша, Естония) отбелязва, че в техните училища не разполагат с официални програми за започване или подкрепа в началото на кариерата.

Препоръка: Държавите-членки следва да гарантират, че първоначалната подготовка на учителите е последвано от системна подкрепа в началото на кариерата. Министрите на образованието на ЕС наскоро са се договорили да се засили обучението на учителите и да се развива компетентност ни рамки, които ясно определят уменията и качествата, които учителите трябва да притежават в най-различни етапи на тяхната професионална кариера.

 

ü  15% от учителите заявяват, че не са участвали в дейности за професионално развитие през изминалата година, а около 20% никога не участват в курсове по обучение в сътрудничество.

Препоръка: държавите-членки трябва да поставят по-силен акцент върху ефективното професионално развитие и обучение в сътрудничество, която насърчава учителите да използват иновативни методи на преподаване(например лекции, дадени на малки групи от ученици), а също и подобряване на удовлетворението от работата на учителите.

 

 

За повече информация:

SCARICA LA RELAZIONE SUI RISULTATI DELL’INDAGINE TALIS 2013

 

Реклами

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

Connecting to %s