Предизвикателства пред HR специалистите

 
1. Мислене отвън навътре
Все още мисленето на повечето специалисти в областта на човешките ресурси е фокусирано само вътре в компанията – върху служители, лидери и HR практики. Когато работата им започне да се извършва с фокус навън – клиентите, инвеститорите и обществото, тя се концентрира върху стойността, която може да създаде с течение на времето. Стратегическото управление на човешките ресурси все още често използва стратегията на компанията като огледало, в което да се отразява, но когато гледа навън, стратегията на компанията се превръща в прозорец към външните бизнес условия и ключовите заинтересовани страни, на които трябва да се отговори. Специалистите в областта на човешките ресурси трябва да реагират на външните предизвикателства, като правят промени в политиките си по отношение на развитието на талантите, лидерството и необходимите компетенции.

2. Развитие на талантитеталант
През последните 20 години се научихме да помагаме на служителите да стават по-компетентни чрез използването на иновативни методи за обучение, а след това се насочихме и към тяхната поведенческа ангажираност. Надявамe се, че към настоящия момент вече сме фокусирани към това да ги ангажираме емоционално и да им помагаме  да намерят смисъла и значението на работата, която вършат. Създаването на усещане за смисъл от работата идва, когато индивидуалните качества и ценности на служителите се използват в помощ и услуга на другите. Развитието на собствените силни страни с цел подпомагане на другите излиза извън нарцистичното разбиране за личностно развитие.

3. Фокус върху лидерствотолидерство
Фокусът трябва да се премести от отделните лидери като личности към колективното лидерство, при което мениджърите от всички нива на управление правят правилните неща по правилния начин. Това означава, че отделните лидери ще са много по-отговорни за развитието на другите лидери, вместо да се концентрират единствено върху собственото си развитие или това да правят нещата правилно. Лидерите искат следващото поколение лидери да е още по-добро. За да се случи това, е необходимо фокусът да е навън, към външните условия, а не навътре към историята на компанията. Към такива външни условия можем да отнесем общи социални, технически, икономически, политически, екологични и демографски тенденции, както и очаквания от заинтересовани страни (клиенти, инвеститори, общество). Когато лидерите превърнат външните очаквания към фирмата във вътрешни лидерски дейности и организационни практики, те създават модел на лидерство.

4. Компетенциите на организацията
Компетенциите на организацията отразяват това, в което тя е добра и с което е позната – както вътре в рамките на самата компания, така и извън нея. Брандът на компанията става нейна култура, когато външните очаквания се превърнат във вътрешни дейности. Предвиждамe няколко нововъзникващи компетенции, които HR специалистите трябва да развият за компаниите си. компетентности

Опростеност – стана важна на фона на все по-голямото усложняване на света. Понякога практиките в областта на човешките ресурси като управление на представянето се избягват, защото са прекалено сложни или са свързани със стриктни процедури и процеси на работа. Термини като същност, минималистичност, рационализация и фокус са свързани с опростеността.

Информацията обхваща широк спектър от модерни продукти и услуги, като например облачните услуги, големите бази данни, анализи, системи за планиране на работната сила, измервания, точкова система на оценяване и т.н. Информацията не е просто база данни, а служи за взимането на решения, за повече познания и въздействие. Специалистите по човешки ресурси трябва да са наясно какви рещения могат да бъдат взети, за да помогнат на фирмите да печелят от своите таланти, лидерство и организационна култура, след което внимателно да дефинират тези решения и да съберат данни, за да направят информиран избор.

Сътрудничеството включва работа в екип, работа отвъд вътрешните граници на организацията, както и изграждането на сътрудничества с външни партньори. Специалистите в областта на човешките ресурси трябва да моделират, самите те да се научат и в същото време да предадат принципите на опростеността, информацията и сътрудничеството.

По Дейв Улрих (професор, автор, лектор мениджмънт коуч и консултант)

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s