Учителят-викинг

images

Петър Гюдженов е млад учител и няма никакво намерение да си сменя работата. Той е част от (все още) шепа хора в България, които показват на учениците нещата „на живо“, вместо да ги заставят да зубрят скучните учебници.
Петър е учител по биология в Професионалната гимназия по строителство, архитектура и геодезия „Арх. Камен Петков“ в Пловдив. В часа по история, когато се преподава урокът за династията на каролингите, преподавателката Светла Топалова го кани за лектор и той се появява пред осмокласниците, облечен като викинг.
За тази цел му помага фактът, че е участник в сдружението „Сила„, което прави възстановки на исторически събития с характерните костюми и обичаи. Любимата му тема са викингите и урокът, който той изнася, облечен с ризница и шлем, с копие и меч в ръката, е наистина впечатляващ. Оказва се, че викингите са оставили много в западната култура. Любопитни подробности, които няма как да научим от урока в учебника за осми клас. Наименованията на дните от седмицата на английски са едно от наследствата – всеки един ден носи името на скандинавско божество. Технологията Bluetooth също е кръстена на скандинавски крал- Синия зъб.untitled

Младият учител се е запалил по историята от книгата „Властелинът на пръстените“, но е проучил надълго и нашироко и всичко, свързано с викингите. Пред учениците в гимназията той не само разказва, а и демонстрира бойни умения, обяснява смисъла на руните, увлича децата в изключително интересната приказка за скандинавската митология. Дали и по биология преподава така увлекателно? Сигурно. Оказва се, че първата книга, която е прочел в живота си, и която вече е буквално изядена от четене, е за африканските животни. Биологията му е любим предмет. Миналата година Петър е успял да доведе и колеги от сдружението „Сила“ и човек само може да съжалява, че е пропуснал гледката на цяла тълпа викинги в строителната гимназия.

Дали  подходът му е изключение? Неохотно признава, че май няма други млади учители, които до такава степен  да се вълнуват от образното представяне на материала. А защо е станал такъв учител? Защото като ученик е мечтаел да има учител, който не само да го учи по учебника, а да илюстрира материала, да го прави интересен. Така и не го е дочакал. Тогава решил той да стане такъв учител. Можем само да си пожелаем още много млади и усмихнати учители да последват примера на Петър 🙂

Оригинална статия – dnesplus.bg

Мария Урилска

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s